Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Didactics --- onderwijssociologie --- onderwijs --- Sociology of education --- pedagogiek --- Study methods --- 37.02 --- #GSDBP --- 454.2 --- 462.1 --- Hoogbegaafdheid --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- 37.014.3 --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- onderwijshervormingen --- Didactische en methodische grondbeginselen
Choose an application
Naast achtergrondinformatie (deel 1) en beschrijving van ruim 150 werkvormen (deel 2) is in dit boek een overzicht van de besproken werkvormen opgenomen, waarbij van elke werkvorm wordt aangegeven voor welke fase(n) van het onderwijsleerproces deze met name geschikt is. In dat overzicht is tevens vermeld of een werkvorm al dan niet rekening houdt met de aspecten van twee belangrijke verschillen tussen leerlingen : het leertype en de leerstijl.
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- 268.222 --- 37.02 --- #PEDA *1.3 --- #gsdbP --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- 454.5 --- 454.21 --- Didactische werkvormen --- Didaktiek: werkvormen --- Onderwijs: werkvormen --- 371.3 --- Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactiek --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- 268.222 Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Didactische en methodische grondbeginselen
Choose an application
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- 37.02 --- #gsdbP --- onderwijs --- 454.21 --- Didactiek --- Onderwijs --- Opvoeding --- Werkvormen --- 454 --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- didactische werkvormen (ler) --- Didactische werkvormen --- Leermethoden --- audiovisueel materiaal in het onderwijs --- communicatie --- leermiddelen --- groepswerk --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- 371.3 --- 371.6 --- 007 --- 361.13 --- Didactische en methodische grondbeginselen
Choose an application
37.02 --- 454.1 --- didactiek --- leerdoelen --- Leerdoelen --- Leerplannen --- Lesvoorbereidingen --- Onderwijs-doelstellingen --- Schoolwerkplan --- 691 --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- didactiek - doelstellingen --- Doelstellingen --- Pedagogie en didactiek --- Education--Buts et fins --- Onderwijs--Doelstellingen --- #GSDBP --- 454 ) Didactiek - algemeen --- leerdoelen (ler) --- Didactische en methodische grondbeginselen --- Didactiek --- Geprogrammeerde instructie --- Onderwijskunde --- (zie ook: Pedagogiek) --- Leerdoel
Choose an application
Dit boek leert geweldloze opvoeding in de praktijk brengen. Het biedt eerst een theoretisch kader dat duidelijk maakt waarop geweldloze opvoeding gebaseerd is en hoe het in elkaar zit. Het grootste deel van het boek bestaat uit gecommentariëerde verhalen die de theorie zeer concreet en dus goed vatbaar en hanteerbaar maken.
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- geweldloze opvoeding --- Educational sciences --- pedagogiek --- 37.02 --- #GBIB:IDGP --- #GSDBP --- 478.1 --- vredesopvoeding --- 433.1 --- geweldloos opvoeden --- jeugd en vrede --- vrede --- Geweldloze opvoeding --- 433.4 --- geweldloos opvoeden (ler) --- Opvoedingsstijlen --- Geweldloosheid --- Vredesopvoeding --- D51437.jpg --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Didactische en methodische grondbeginselen --- Opvoeding en onderwijs --- Geweld --- Orthopedagogiek --- 37.035 --- Conflicten --- 185.5 Opvoeding en ouderlijk gezag --- Opvoeding --- Pesten --- Onderwijs
Choose an application
Leren en onderwijzen is een integrale methode algemene didactiek. Deze methode is o.a. bedoeld voor lerarenopleidingen in het hoger onderwijs, na- en bijscholingen en GPB-opleidingen. Leren en onderwijzen kan ook als zelfstudiepakket worden gebruikt. Sinds de vierde herziene editie van Leren en onderwijzen in 1998 deden zich in het onderzoeks- en onderwijsveld enkele verschuivingen voor die het noodzakelijk maakten een aantal hoofdstukken te herschrijven en up-to-date te brengen. Maar ook de sterk wijzigende maatschappelijke context waarin het onderwijs zich bevindt, maakt dat een vernieuwd, en vernieuwend didactisch model zich opdrong. Deze herziene editie van Leren en onderwijzen sluit nog beter aan bij de basiscompetenties en beroepsprofielen van het lerarenberoep en biedt de mogelijkheid een aantal belangrijke basiscompetenties te behalen om later uiteindelijk het gewenste beroepsprofiel te bereiken.
Didactiek --- Didactique --- Enseignement --- Onderwijs --- 37.02 --- Apprentissage Leerproces --- Contenu (formation) Inhoud (opleiding) --- Didactique Didactiek --- Evaluation Evaluatie --- Examens Examens --- Formateurs Opleiders --- Formation Opleiding --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Tests Tests --- #KVHB: Didactiek --- didactiek --- evaluatie --- onderwijskunde --- 454 --- Beginsituatie --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Doelen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Leerinhoud --- Leerinhouden --- Media en onderwijs --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- Onderwijsmedia --- Relatie leraar-leerling --- Begeleid zelfstandig leren --- Contractwerk --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Discussie --- Doceren --- Dvd --- Evaluatie (Beoordeling) --- Excursie --- Gespreksvormen --- Groepswerk --- Huiswerk --- ICT --- Klasgesprek --- Kringgesprek --- Leerdoelen --- Leergesprek --- Leraren --- Media --- Onderwijsleergesprek --- Opvoeden --- Rollenspel --- Schoolbord --- Simulatiespel --- Transparanten --- Zelfstandig leren --- Zelfstudie --- Didactiek ; algemeen --- Lesgeven --- Onderwijzen ; algemeen --- Didactische beginsituatie --- 062319.jpg --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactiek; algemeen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: teleonderwijs) --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Teaching --- leren --- Didactische en methodische grondbeginselen --- Onderwijskunde --- departement Algemeen --- departement Algemeen 07 --- Provincie West-Vlaanderen --- #gsdbP
Choose an application
Learning. --- Education. --- Teaching. --- #gsdbP --- Academic Training --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Activities, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Teaching Method --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Training Activity --- Training Technic --- Training Technique --- Training, Academic --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- Memory Training --- Phenomenography --- Training, Memory --- education --- Didactics --- didactiek --- Teaching --- #GSDBP --- 37.02 --- didactisch proces (leerproces) --- Evaluation Evaluatie --- Médias Media --- 454 --- Didactique Didactiek --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- Enseignement Onderwijs --- Instruction --- School teaching --- Schoolteaching --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen --- 37 --- Didactiek --- Academic collection --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- onderwijs en opvoeding --- Learning --- Memory Consolidation --- 37.026 --- 37.026 Didaktiek--grondbeginselen --- Didaktiek--grondbeginselen --- Research --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Vakdidactiek. --- Activity, Training --- didactiek : algemeen (ler) --- Education - Research
Choose an application
Het probleemgestuurd leren (PGL), waarmee de auteurs langdurige ervaring hebben, wordt als leidraad in het boek gebruikt Aan de onderwijsmanager wordt duidelijk gemaakt waarom de nieuwe aanpak noodzakelijk is Aan onderwijsmakers wordt uiteengezet hoe probleemgestuurd leren werkt en welke diverse verschijningsvormen (het Mechelsemodel, het Leuvense model, ...) en aansturingsvarianten (via probleemtaken, via casus, ...) er gebruikt kunnen worden De leeractiviteiten worden stap voor stap uiteengezet en er worden concrete voorbeelden en checklists gegeven die kunnen helpen om de verschillende aspecten van probleemgestuurd leren in de praktijk te brengen
Hoger onderwijs --- Probleemgestuurd leren. --- Didactiek. --- Didactic strategies --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- didactiek --- Didactics of higher education --- Flanders --- Probleemgestuurd leren --- Samenwerkend leren --- Hoger onderwijs ; didactiek --- probleemgestuurd onderwijs --- 37.02 --- 371.012 --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 378.147 --- Vlaanderen --- coöperatief leren --- hoger onderwijs --- krachtige leeromgeving --- probleemgestuurd leren --- 454.2 --- onderwijsstrategieën --- 454.21 --- 489.4 --- Coöperatief leren --- Onderwijsvernieuwing --- Probleemgestuurd onderwijs --- Zelfstandig leren --- leeromgeving --- onderwijsvernieuwing --- Begeleiding (Coaching) --- Didactiek --- ICT --- Leeromgeving --- Leerplanontwikkeling --- Leerprocessen --- Leren --- Relatie leraar - leerling --- Relatie onderwijs - maatschappij --- Studiemethoden --- 454.2 ) Onderwijsstrategieën --- informatie- en communicatietechnologie(ICT) --- leeractiviteiten --- probleemgestuurd leren (ler) --- Zelfstandig werken --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- 371.3 --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- (zie ook: Leerplannen) --- (zie ook: Leren leren) --- coöperatief leren: hoger onderwijs --- 450.8 --- Lerarenopleiding : CVO --- onderwijs --- samenwerkend leren --- Didactische en methodische grondbeginselen --- Krachtige leeromgeving --- Automatisering --- Leermethoden --- Onderwijs --- Probleemgericht werken --- Zelfgestuurd onderwijs --- 370.02 --- Leermethode --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|